fredag 26 september 2008

Det är dags att börja blogga nu

Jaha, då börjar jag blogga då. Har funderat på om jag ska ha någon inriktning, t ex mammaledighet, barn, sömnad, blommor, inredning, mode... men nää, jag skriver väl om det som är viktigt för dagen vilket kan inkludera allt ovanstående eller kanske om hur förbannat trist det är att tömma diskmaskinen.

Jag är 35 år, bor i Stockholmsförort med min man Mr D och vår underbara dotter lilla D. Är alltså mammaledig sedan 10 månader men börjar jobba igen om ca 4 veckor, det ska säkert bli kul, det är i alla fall vad jag bestämt hävdar för mig själv och för alla andra som frågar *sväljer nervöst och börjar flacka med blicken*..

Nej men det ska faktiskt bli helt ok att börja jobba, det är bara det att jag just nu har en massa energi, känner mig kreativ och vill göra allt annat än arbeta, jag vill sy, plantera höstlökar, lära lilla D att säga mamma, tapetsera, leka "nu kommer jag och tar dig"-leken, lära mig att dekorera tårtor osv osv. Detta kommer ju inte att hinnas med vid 40 timmars arbetsvecka.
Så ja, jag är lite avundsjuk på att Mr D ska vara hemma med lilla D i ett halvår, nu kan hans kreativitet blomma ut! Det som dock är positivt med detta är att nu slipper jag tvätta, dammsuga, tömma den förbannade diskmaskinen (jag AVSKYR att tömma diskmaskinen vilket ni säkert förstår eftersom jag lyckats trycka in det här två gånger redan), laga mat, plocka undan och alla andra trista hushållsgöromål som faktiskt tillkommer när man är hemma hela dagarna.

Njaa, detta får räcka som mitt första inlägg, jag bifogar en bild över hur vackert det var häromkvällen när vi gick över bron från hornstull till liljeholmen (jaja, fotot är något redigerat i photoshop men det återspeglar ändå inte den fantastiska solnedgången till fullo)

Inga kommentarer: