måndag 29 september 2008

jag - medelålders??

Jag lyssnade på Lantz i P4 i fredags, där en av gästerna hade skrivit en bok, "i huvudet på en mamma" tror jag att den hette. Hursomhelst i slutet av diskussionen om bl a boken så säger Annika till gästen nåt i stil med: när hamnar man i den yngre medelåldern, och författaren svarar -vid 35. Jag blev helt häpen över påståendet då jag trodde medelåldern började vid 40?? Är jag alltså i den yngre medelåldern nu?? Hur kan jag ha missat detta?? Samma dag får jag i posten en postorderkatalog som heter "wenz", har aldrig hört talas om denna tidigare och kläderna i katalogen kan väl närmast beskrivas som..medelåldersmode.., så har jag nu börjat få medelåldersmodekataloger för att jag just är i medelåldern? Är faktiskt utan ord och funderar på om jag ska mejla Annika Lantz och reda ut begreppet medelålders.

Inga kommentarer: