tisdag 6 januari 2009

Christmas Turkey Dinner


Idag har vi kramat det allra sista ur julen, vi hade en engelsk/amerikansk christmas turkey dinner, med smällkarameller och tranbärssylt, brysselkål och gravy. Det var första gången i mitt liv som jag lagade kalkon, tur nog så åt alla och verkade nöjda iaf och både Mr D och herr Amerikan sa att det var en god kalkon, så man får väl lita på att det blev ok! Men nu är jag less alla julsaker, granen släpper barr bara man går förbi den och jag vill ha in vårkrispiga tulpaner och glada pastellfärger!!

Jag vågar knappt skriva att vi gjorde ett nytt försök att använda vårt presentkort på Wasahof igår. Mamma&K kom ner på spontanbesök och då bestämde jag och Mr D oss för att gå ut själva och äta, vi har ju inte gott om barnvakter direkt så man måste passa på. Så jag ringde heeeela dagen till restaurangen utan svar, kollade hemsidan där det stod att de har öppet mån-lör så vi tänkte åter igen att vi chansar och åker dit bara, den här gången kunde vi ju faktiskt vänta i baren om det inte fanns bord direkt. Sagt och gjort, vi åkte dit bara för att upptäcka att det var jättestängt!! Snopet som tusan och den här gången blev det inte burger king istället utan kinesisk restaurang, vilket var ok men jag vill VÄLDIGT gärna äta på den förbenade restaurangen nu. Vi ska nu göra ett sista försök på lördag, jag ska ringa imorgon och boka bord!!!!!

Vi lyxade till det ännu ett snäpp och efter den Kinesisk buffén så gick vi på bio och såg Låt den rätte komma in, den var väldigt bra och oerhört vacker -och läskig! Jag läste boken över jul och rekommenderar absolut både den och filmen! Så det blev en helkväll på tu man hand, vilket var jättemysigt! Tack mamma&K!!!
Jaa, dessa 3 1/2 veckors semester som jag tänkte skulle kännas som en ocean av ledighet, de försvann lika fort som man knäpper med fingrarna...alldeles för fort, jag har inte hunnit med hälften av vad som var tänkt, har inte ens plockat fram symaskinen....och jag anser numer att föräldraledighet ska man ha tillsammans båda föräldrarna samtidigt, mycket roligare än att vara hemma själv eller att vara den som jobbar!!! Det har verkligen varit kul att vara tillsammans alla 3 under en lite längre period och det känns motigt att behöva åka till jobbet imorgon. Samtidigt så börjar jag ju faktiskt på ett nytt jobb nu och det ska bli väldigt spännande och roligt!! Vad som dock varken känns spännande eller roligt är att sätta väckarklockan på 06.45, OMÄNSKLIGT!! Lika bra att gå och lägga sig nu.

1 kommentar:

Ida sa...

Vad mysigt att ni fick en kväll för er själva med både restaurangbesök och bio. Det behöver man som småbarnsförälder. Jag kan verkligen hålla med om att man borde få vara föräldraledig ihop mer än de första 10 dagarna. Vi har varit lediga ihop i 2 ½ vecka och det har varit underbart. Sambon börjar jobba imorgon och det känns riktigt vemodigt. Hoppas att första dagen på nya jobbet blir bra. Kramar Ida