måndag 1 december 2008

I går var vi på gemensamt 1-årskalas i vår föräldragrupp. De flesta var där och det var jättekul att träffa alla. Det är väldigt länge sedan jag träffade några i gruppen och vad barnen har växt, de är ju inte några knytten som bara hänger med längre utan tydliga personligheter med egna viljor! (Jamen eller hur, det kommer som en överraskning att ungarna växer.. men ni förstår vad jag menar) Jag ska nog i alla fall ta tag i en ny träff rätt så snart, är kul om man kan hålla kontakten åtminstonde lite sporadiskt.
Mr D har gjort något urfifigt här hemma, han har kopplat alla julstjärnor och ljusstakar till timers, så i morse när jag vaknade var det mysbeslysning för hela slanten här och dessutom är det sååå bekvämt att inte behöva gå runt och släcka allt när man går och lägger sig!Jaa, jag går mest omkring och myser här hemma och väntar på att få klä granen, här väntas det INTE till kvällen innan julafton med det utan helst hade jag gjort det igår. Men de har inte börjat sälja några granar här i närheten än, så jag får väl snällt vänta några dagar till! Ovan är det en bild på min fågelsnöglob, har länge tänkt att snöglober är ett bra samlarämne, men än så länge har jag inte köpt på mig fler än denna!
Njaa, lite glögg kanske skulle smaka så här på måndagskvällen!

4 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej och tack för kommentaren! Jag är både glad och stolt över min julkalender:)

Kram Annica

♥ Fyra årstider sa...

Ser fram emot att se din gran med urtjusigt pynt...i min gran hänger ditt pynt och maileg...så fint.
Kram Lotta

Ida sa...

Vad mysigt det är med mamma/barn-träffar. Ja barnen växer fort, man hinner inte riktigt med. Idag har jag fått känna av trotsen från min 2½ åring. Det var något påfrestande för tålamodet kan jag erkänna. Men de är söta när de sover de små liven.
Mysig blogg du har.
Kramar Ida

karin sa...

Så fin dörrkrans, och ja allt det andra också! Tänkte på att barn växer...jo det kan man väl säga- passa därför på att klä granen så länge du kan med sådant du själv vill :) Här pyntas det med allsköns fritids/skol/hemma pyssel både högt och lågt, ser ut som ett tivoli! Längtar till mitt hus nu!! Kram