onsdag 1 oktober 2008

rådjur+ efterlysning!

Finn tre fel på bilden..ja precis, de tre stjälkarna utan blommor som spretar omkring och ser trista ut, det är familjen Rådjur som käkat middag i våra rabatter...igen..., i maj var jag taggad som tusan att så och plantera alla möjliga favoritblommor som luktärt, aster, vallmo. I juli när luktärtorna började gå i blom så var det inte lika roligt längre när jag var och varannan morgon kom ut till avbitna luktärtsspret som bara såg fånigt ut. Sammanlagt har jag kunnat plocka kanske 20 luktärter, tanken var enorma fång att ta in och sätta i romantiska krukor för spridande av väldoft! Jaja, rådjursfamiljen är väldigt söt så de är förlåtna.

Det här var i alla fall roligaste inköpet i våras, miniauberginer som jag planterade i kruka, tyvärr så har ju sommaren inte varit fantastisk så de hinner nog inte bli helt färdiga, men visst är de fräsiga?
Så till något annat, jag har någon gång sett en modell på en förklädesklänning för barn, det var ett helt framstycke och bakstycket var i breda kors. Nu har jag ett tyg som skulle passa utmärkt till att göra en sån klänning till lilla D, men hittar ingenstans ett mönster som liknar den jag sett. Är det någon som vet vad jag menar och kan ge mig ett tips?

1 kommentar:

Myownhome sa...

Vad kul! Då ser jag fram mot lite närmare jul då man kanske får se lite av dina julgransfynd. :D Nu ligger din blogg bland mina länkar också. :D