lördag 11 oktober 2008

Trots eftermiddagslur och lite uppiggande godis så är jag fortfarande trött. De senaste dagarna har inte gett så mycket sömn, det blir väl så med 2 barn, 3 vuxna + 1 sambo som skulle packa och resa bort mitt i alltihopa. Mina påsar under ögonen kan just nu lätt användas som trick or treat-bags på Halloween.
Men det var det värt, jag har saknat S och det var kul att se att S&Co verkar trivas bättre och bättre däruppe. De bodde fint med den här utsikten:

Deras lägenhet ligger visst inom området som ska flyttas pga att malmgruvan ska vidgas om några år så om de bor kvar ska det bli intressant att följa hur det hela ska gå till.

Vi var till ishotellet i Jukkasjärvi, där det såklart inte fanns något ishotell för tillfället, det byggs upp på planen vid vattnet som man ser i bakgrunden.


Igår for vi till Björkliden och såg bl a lapporten, vackert som tusan.

Överlag så är jag positivt överaskad hur fint det är däruppe, såklart man föreställt sig att det är fräsigt med fjäll, skog och renar, men det dramatiskt karga har jag inte sett innan, kan förstå hur exotiskt lappland måste te sig för turister, särskilt de som kommer från tätbefolkade städer/länder. Jag har bestämt att det får bli en till resa i april, då inkluderat Mr D också, vi måste se det hela i vinterskrud!
Jodå, fick se renar också, de strosade lugnt omkring på och brevid vägen..coola djur..


Jaja, borta bra men hemma bäst, här är hösten i sitt esse må jag säga, träden är sååå fina och min samling ekollon har kompletterats med hästkastanjer.

Nu ska jag läsa Allers Julmagasin!

Inga kommentarer: